versión en Castellano 


  Esteu a: inici, noticies. Usuari no registrat    



« Febrer 2026 »

Avellaners de Brunyola a la demarcació de Girona    
09.02.2026



Greus danys produïts pel porc senglar    
09.02.2026



Davant la prohibició de la publicitat de carn    
09.02.2026



La Llei d’Agricultura Familiar i el camp    
09.02.2026



Els insectes. Un paper a les nostres dietes?    
09.02.2026



Una oportunitat i no un risc?    
09.02.2026



Certificació per a la captura de carboni en sòls agrícoles    
02.02.2026



Les vaques tenen millors amigues    
02.02.2026



El 2025, la superfície agrícola, es manté pràcticament estable    
02.02.2026



Les exportacions de pernil salat    
02.02.2026



Plaga de conill, un risc greu    
02.02.2026







Notícies



Infollotja 


Setmanalment trobarà en aquest butlletí informatiu, la informació de les tendències, els preus fixats i les notícies d'interès pel sector.

registri's ara »  


Preocupació del lacti català

24.12.2015

Preocupació d’alguns productors de llet catalans després d'anunciar que es deixa de recollir llet a tres cooperatives

L'empresa Peñasanta, transformadora de Central Lechera Asturiana i d'ATO, deixarà de comprar a algunes cooperatives catalanes des del dia 1.

Un dels principals objectius del Ministeri i implícitament de l'acord lacti és que no es deixés de comprar la llet als ramaders. I després frenar diversos intents a Galícia, ara la preocupació es trasllada a Catalunya, on la Unió de Pagesos, ha traslladat al Departament d'Agricultura de la Generalitat, la notificació realitzada per la Corporació Alimentària Peñasanta a tres cooperatives catalanes i la seva negativa a comprar llet a partir de l'1 de gener de 2016. La Corporació Alimentària Peñasanta, fabricant de Central Lechera Asturiana i d'ATO, entre d'altres, ha notificat a Cooperativa Vallfogona de Balaguer, Agrocatalana i Ramaders del Gironès la no renovació del contracte que tenien signat i la seva negativa a recollir llet a partir d'aquesta data.

L'organització professional catalana, membre de la Unió d'Unions, ha demanat al Departament d'Agricultura la seva implicació per a la resolució d'aquest conflicte així com la seva mediació amb el Magrama per resoldre una situació que considera àmpliament negativa per a alguns ramaders catalans.

Per a l'Organització, aquesta situació posa de manifest la ineficàcia de l'Acord Lacti signat el setembre passat entre el Ministeri d'Agricultura, les indústries làcties, cooperatives i Asaja amb l'objectiu de donar "estabilitat i sostenibilitat" a la cadena de valor de la llet, segons va afirmar llavors la ministra d'Agricultura, Isabel García Tejerina.


Jesús Domingo
21.12.2015



Què és   Serveis   Notícies   Agenda   Registre   Preus   Contacte
De dilluns a divendres, de 8:00 a 15:00 hores: Gran Via Jaume I, 46 - 17001 Girona Tel. 972418500  
Divendres, de 19:30 a 22:00 hores: Palau de Fires. Passeig de la Devesa, 34-36 - 17001 Girona Tel. 972203833  
© 2005 Cambra de Comerç de Girona   Avís legal   llotjagirona@telefonica.net