versión en Castellano 


  Esteu a: inici, noticies. Usuari no registrat    



« Agost 2025 »

El relleu generacional és un problema del sector agrari    
26.08.2025



Els incendis. Per què?    
26.08.2025



Fruit del canvi climàtic?    
26.08.2025



Es concedeix el premi extraordinari Aliments d'Espanya 2025 al col·lectiu de cuiners rurals    
26.08.2025



No només demanen caritat    
26.08.2025



No és un mite, és una realitat    
26.08.2025



Preocupació i impotència    
26.08.2025



Mesures per evitar els incendis    
26.08.2025



S'han proposat posar fi al camp?    
26.08.2025



La ramaderia extensiva i la prevenció de incendis    
26.08.2025



El valor del tap de suro per a la seguretat alimentària    
26.08.2025



Alimentar-se bé per envellir bé    
26.08.2025



La nova PAC serà rebutjada per tot el sector agrari    
26.08.2025



Diferències en els costos de cultius    
26.08.2025



Acord Comissió Europea i Estats Units    
26.08.2025



L'all en els nous aranzels    
26.08.2025







Notícies



Infollotja 


Setmanalment trobarà en aquest butlletí informatiu, la informació de les tendències, els preus fixats i les notícies d'interès pel sector.

registri's ara »  


S'han proposat posar fi al camp?

26.08.2025

Si la normativa PAC no permet abonar en un marge de 5 m en zones fluvials —rius, rierols, llacunes, fonts…—, en aquests moments les Corts de Castella la Manxa prohibeixen fer-ho en un marge de 250 m de distància a aquests llocs.

Esperem que no, però si segueixen endavant amb això, mostraran què són: rubricaran el seu ànim d'acabar amb el sector agropecuari. Allunyats del món real, en una comunitat especialment rural, habitants dels despatxos, sembla que el seu únic coneixement del camp és a través de la paperassa, deixin ja la mà quieteta. No tenen ni idea de res, no saben, són absoluts ignorants. No es pot legislar, Senyors, a cop d'ocurrència.

De debò, de debò que no tenen un concurs de “a veure qui la solta més grossa”? És que, amb les pantotxades absurdes que se'ls acudeixen, no seran capaços de convèncer-nos d'una altra cosa.

I no ens vinguin que si la conservació de la natura, la biodiversitat i més del ja conegut reguitzell conservacionista. Si avui Espanya és com és, es deu a la tasca d'agricultors i ramaders: estem al país amb la biodiversitat més gran de la U.E. Si alguna cosa funciona, no es toca. I és que els fets demostren que això funciona. O, més ben dit, funcionava, perquè van prohibir la cacera als parcs nacionals i la Comissió Europea els ha donat un toc d'atenció perquè la fauna està acabant amb la flora. Van crear les zones ZEPA i ha disminuït la biodiversitat. Van crear un conill híbrid, un monstre que avui arrasa els nostres cultius. Permeten, encoratgen i incentiven que el camp s'ompli de molinets i plaques solars.

Senyors, podeu convertir-vos en un càncer per a la natura i la sobirania alimentària. Deixeu-nos en pau d'una vegada: nosaltres, els agricultors i ramaders, sí que sabem el que fem. El nostre coneixement no es basa en paperets i estudis estúpids. El nostre saber es basa en el món real, en la lluita diària contra adversitats climàtiques i mercats, en l'aplicació de les noves tècniques i, no ho oblidem, en el saber ancestral transmès per les generacions que ens han precedir.


Jesús Domingo Martínez
18.08.25



Què és   Serveis   Notícies   Agenda   Registre   Preus   Contacte
De dilluns a divendres, de 8:00 a 15:00 hores: Gran Via Jaume I, 46 - 17001 Girona Tel. 972418500  
Divendres, de 19:30 a 22:00 hores: Palau de Fires. Passeig de la Devesa, 34-36 - 17001 Girona Tel. 972203833  
© 2005 Cambra de Comerç de Girona   Avís legal   llotjagirona@telefonica.net