“La força de la carn”
09.06.2025
Les principals organitzacions del sector carni català -FECIC, ANAFRIC, ASOPROVAC i FAC- han unit esforços per posar en marxa la iniciativa 'La força de la carn', una campanya que busca posar en valor el paper essencial de la carn a la cultura, l'economia i la gastronomia de Catalunya.
Aquesta acció conjunta adquireix una rellevància especial aquest any, en què Catalunya ha estat distingida com a Regió Mundial de la Gastronomia per l'IGCAT (Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme). Aquest reconeixement internacional destaca les regions que promouen la sostenibilitat alimentària, la salut, la diversitat cultural i la innovació culinària com a motors de desenvolupament territorial.
El lema de la campanya, 'La força de la carn', simbolitza diferents dimensions del producte: la força del territori a través del pasturatge i el respecte a l'origen; la força de les persones en generar trobades i moments compartits; la força del propi aliment pel valor nutricional i la diversitat; i la força de la cuina catalana, tant en el vessant tradicional com innovador.
La iniciativa es materialitzarà en accions divulgatives, campanyes de visibilitat, patrocinis i continguts informatius pensats per arribar a un públic ampli. Entre les eines previstes hi ha un microsite amb materials descarregables per a xarxes socials, establiments i punts de venda.
El pes del sector carni a Catalunya és indiscutible. Catalunya concentra més del 43% de les exportacions càrnies d'Espanya, i prop del 6% del total de la Unió Europea, amb mercats clau com França, Itàlia, la Xina, el Japó, Portugal i Polònia.
Jesús Domingo Martínez
|