Visió sobre l'Agricultura i els Aliments de la CE
24.02.2025
La Comissió Europea (CE) ha presentat un document en què planteja les seves reflexions sobre el futur del sector agroalimentari als estats membres i que ha estat aprovat a la reunió setmanal dels comissaris europeus.
El document en qüestió marca, a través de quatre punts, un full de ruta que aborda des de la competència deslleial fins a l'ús d'herbicides, passant per una altra sèrie de qüestions:
"La Comissió establirà un principi que els fitosanitaris més perillosos prohibits a la Unió Europea (UE) per raons de salut o mediambientals no poden tornar a la UE mitjançant productes importats".
En aquest sentit, la Comissió engegarà aquest 2025 una avaluació d'impacte “que considerarà els impactes sobre la posició competitiva de la UE i les implicacions internacionals i, si és apropiat, proposarà modificacions al marc legislatiu aplicable”.
"Igualment, la Comissió també analitzarà la qüestió de l'exportació de químics perillosos, inclosos pesticides, que estan prohibits a la UE", recull el text.
En un comunicat, l'Executiu comunitari va subratllar que perseguirà “un alineament més gran dels estàndards de producció aplicats als productes importats, en particular en els pesticides i el benestar animal”.
"Per abordar els riscos potencials de competència deslleial i accions unilaterals il·legals contra el sector agroalimentari de la UE, la Comissió desenvoluparà una xarxa de seguretat d'unitat per protegir el sector de la coerció econòmica", ha afegit.
Brussel·les va afirmar que la UE “seguirà prioritzant la seguretat i sobirania alimentària de diverses maneres”.
“Les negociacions i acords comercials es faran servir al màxim, alhora que es protegeixen els interessos dels agricultors europeus”, alhora que l'aplicació i els controls “rigorosos” dels estàndards de seguretat alimentària “continuen sent una prioritat no negociable”.
Finalment, la CE va assegurar, que està “compromesa a garantir que els agricultors no són obligats a vendre els seus productes de manera sistemàtica per sota dels costos de producció” i que adoptarà “accions concretes per a aquest fi, també mitjançant la revisió de la directiva sobre pràctiques comercials deslleials”.
Jesús Domingo Martínez
|