Previsió de la producció mundial de llet el 2025
11.02.2025
Segons les estimacions recollides per AHDB, la interprofessió britànica. La producció mundial de llet a les principals regions productores podria experimentar un augment interanual del 0,62% el 2025. Aquesta xifra suposa una lleugera recuperació després de la caiguda del 0,19% registrada el 2024 i confirma la tendència de creixement observada els últims mesos de l'any passat.
El creixement s'espera, segons AHDB, a gairebé totes les regions productores, excepte a Austràlia, on el resultat final dependrà en gran mesura de les condicions climàtiques. La recuperació del sector és deguda a una combinació de preus més alts de la llet, menors costos d'alimentació i una lleu millora en la demanda global.
A la recta final del 2024, la majoria de les regions productores van registrar una recuperació, com hem comentat. S'espera que Austràlia (2,2%), Nova Zelanda (1,2%), el Regne Unit (2,0%) i la Unió Europea (0,4%) tanquin l'any en positiu. En canvi, els Estats Units preveuen una caiguda moderada del 0,7%, mentre que l'Argentina enfrontarà un descens del 6,9% a causa de les dificultats econòmiques que han afectat el sector.
Per al 2025, la reducció de la mida del ramat als EUA sembla haver-se estabilitzat, i s'espera que la producció es mantingui sense canvis. A Argentina, es projecta el creixement interanual més gran (4,7%), impulsat per condicions climàtiques favorables, millor disponibilitat de pastures i una relació favorable entre els preus de la llet i l'aliment.
A Austràlia, la producció es podria mantenir estable si les condicions del mercat continuen millorant. Tot i això, les condicions seques al sud i sud-oest del país podrien limitar el creixement, encara que les pluges podrien canviar aquesta projecció.
A Nova Zelanda s'espera un creixement de l'1,2% el 2025, gràcies a l'expansió dels ramats i la millora en les pràctiques d'alimentació i gestió davant del repunt dels preus globals dels productes lactis.
A la Unió Europea, la producció augmentarà un 0,4%, impulsada per la millora del clima, millors preus de la llet i costos de producció més baixos. Tot i això, el virus de la llengua blava representa un risc significatiu per al sector, depenent de la rapidesa dels programes de vacunació.
Jesús Domingo Martínez
|