versión en Castellano 


  Esteu a: inici, noticies. Usuari no registrat    



« Desembre 2025 »

Per què es diu pesta porcina africana?    
09.12.2025



Les previsions de la FAO    
09.12.2025



Més pinso pel bestiar però amb menys diners    
09.12.2025



Un futur que comença a ser present    
09.12.2025



Els Congressos Nacionals d´ANTA i Ancoporc    
09.12.2025



Per donar nova vida als plàstics    
09.12.2025



La retallada de la PAC podria encarir la cistella de la compra    
01.12.2025



Augment generalitzat de la producció mundial d'aliments bàsics, segons les previsions de la FAO    
01.12.2025



Les plagues quarantenàries de la UE    
01.12.2025



La Sostenibilitat del Boví de Carn Europeu    
01.12.2025



Salut mental i benestar en agricultura    
01.12.2025



Els casos de PPA i el comerç porcí    
01.12.2025







Notícies



Infollotja 


Setmanalment trobarà en aquest butlletí informatiu, la informació de les tendències, els preus fixats i les notícies d'interès pel sector.

registri's ara »  


Un expert del CSIC no descarta que el bacteri de la xylella ja estigui a la península, encara que no s'ha detectat

17.05.2017

El membre de l'Institut de Ciències Agràries (CSIC) Alberto Ferreres ha demanat més mesures per detectar de forma primerenca l'Xylella fastidiosa, i creu possible que el bacteri de la xylella es trobi ja a la Península Ibèrica, encara que no hi hagi cap confirmació oficial.

Ferreres, a preguntes dels periodistes a Jaén, on ha participat en una ponència sobre els potencials vectors de la Xylella fastidiosa, ha advertit que els símptomes d'aquest bacteri, que a Itàlia ha obligat a tallar milers d'oliveres, poden confondre "amb altres símptomes de malalties semblants ".
Considera necessari que es faci un seguiment "molt seriós" de tots els materials vegetals que entren

La Xylella fastidiosa, considerada com la plaga vegetal més perillosa d'Europa, pot ser, segons l'expert "un problema important com ha passat a Itàlia, on ha estat devastador".

Per això considera que "cal estar atents a totes les entrades de matèria vegetal" a la Península, especialment després que s'hagi detectat el bacteri a les Illes Balears.

Ferreres considera necessari que es faci un seguiment "molt seriós" de tots els materials vegetals que entren a més de realitzar "prospeccions a la zona més pròxima" a les Illes Balears com és el Llevant per detectar "possibles positius".

Així mateix, creu que cal concentrar tots els esforços i evitar situacions com les produïdes al sud d'Itàlia, on l'existència del bacteri de la xylella es va detectar "molt tard".

"A Espanya podem frenar el desenvolupament de la malaltia i evitar un desastre tan important", ha assegurat l'expert, alhora que ha assegurat que es "estan posant tots els mitjans possibles" però "caldria insistir una mica més".



Jesús Domingo
15.05.2017



Què és   Serveis   Notícies   Agenda   Registre   Preus   Contacte
De dilluns a divendres, de 8:00 a 15:00 hores: Gran Via Jaume I, 46 - 17001 Girona Tel. 972418500  
Divendres, de 19:30 a 22:00 hores: Palau de Fires. Passeig de la Devesa, 34-36 - 17001 Girona Tel. 972203833  
© 2005 Cambra de Comerç de Girona   Avís legal   llotjagirona@telefonica.net