versi?n en Castellano 


  Esteu a: inici, noticies. Usuari no registrat    



« Juliol 2026 »

La pitjor arrencada d'incendis en dues dècades    
14.07.2026



Una activitat imprescindible per a l'estabilitat de la Unió Europea    
14.07.2026



La futura PAC i el relleu generacional    
14.07.2026



Davant l´amenaça al valor nutricional dels nostres aliments.    
14.07.2026



Per la PPA pèrdues de més de 19 euros per porc    
14.07.2026



Demana que el 10% de la futura PAC    
14.07.2026



Per pal·liar la crisi del vi    
14.07.2026



L'onada de calor colpeja tota la ramaderia, l'extensiva i la intensiva    
01.07.2026



S'enfonsa la confiança del camp europeu el 2026    
01.07.2026



La calor i el pes dels porcs europeus    
01.07.2026







Not?cies



Infollotja 


Setmanalment trobarà en aquest butlletí informatiu, la informació de les tendències, els preus fixats i les notícies d'interès pel sector.

registri's ara ?  


L’agricultura de conservació, una manera de produir i respectar

15.07.2011

En un context on els principals costos de producció dels agricultors s’incrementen any rere any, l’agricultura de conservació es perfila com un provat, i estès model en nombrosos països, que amb l’aplicació adequada, permet als agricultors reduir les seves despeses i elevar el rendiment dels seus cultius, a més de produir constatables beneficis per al Medi Ambient. És el que es coneix com 'serveis ambientals de l’agricultura'.
L’agricultura de conservació consisteix en una sèrie de tècniques que busquen recuperar i conservar la riquesa i estructura dels sòls mitjançant la seva protecció amb cobertura vegetal, de manera que, a més, augmenten el seu contingut en matèria orgànica, es fixa carboni, es redueixen les emissions de CO2 i es reté aigua a terra, requereix l’ús de maquinària específica respectuosa amb la coberta, la rotació de cultius i un ús eficient d'insums.

Per aquest motiu, l'Associació Espanyola d'Agricultura de Conservació Sòls Vius s’ha incorporat recentment a la Plataforma, amb l’objectiu, en paraules del president d’aquesta institució, de destacar i potenciar el paper d’aquestes tècniques sostenibles.

L’agricultura tradicional i la de conservació suporten costos similars pel que fa als sistemes d’aplicació de fitosanitaris es refereix, i encara que la maquinària requerida per a la sembra directa requereix una inversió addicional, aquesta diferència de despeses es veu compensada positivament per la reducció de tasques i el menor consum de gasoil.

D’aquesta manera, mitjançant les tècniques de conservació, la utilització del tractor i de la resta de la maquinària s’optimitza, de manera que la despesa en energia i gasoil baixa notablement.

JDM



Qu? ?s   Serveis   Not?cies   Agenda   Registre   Preus representatius de la Llotja de Girona   Contacte
De dilluns a divendres, de 8:00 a 15:00 hores: Gran Via Jaume I, 46 - 17001 Girona Tel. 972418500  
Divendres, de 19:30 a 22:00 hores: Palau de Fires. Passeig de la Devesa, 34-36 - 17001 Girona Tel. 972203833  
? 2005 Cambra de Comer? de Girona   Av?s legal   llotjagirona@cambragirona.org