versi?n en Castellano 


  Esteu a: inici, noticies. Usuari no registrat    



« Octubre 2026 »

L'agricultura i la ramaderia com a clau per al futur de la UE    
05.10.2026



Davant la futura PAC crec important    
05.10.2026



Declaració per reforçar els sistemes agroalimentaris    
05.10.2026



Mitigar el malbaratament alimentari    
05.10.2026



La climatologia i els costos baixen les perspectivas de sembra    
05.10.2026



Benestar animal i sistema d'allotjament    
05.10.2026



Els europeus i la seva agricultura, la de la UE    
05.10.2026



Cap a la “Sembra Directa”?    
05.10.2026



Davant el debat de la futura PAC    
05.10.2026



L'home, les plantes, la nostra societat    
05.10.2026



Abans de sembra pensar: no només què, sinó amb què.    
05.10.2026



Sembra Directa: Única resposta?    
05.10.2026



El benestar animal dependrà més de la gestió de l'explotació    
05.10.2026



Caiguda històrica de la collita de patata a França    
05.10.2026



Enfront del preu a la compra pública d'aliments    
05.10.2026



Mor la pastora més longeva de Catalunya als 99 anys. Marina Vilalta. Creu de Sant Jordi    
05.10.2026







Not?cies



Infollotja 


Setmanalment trobarà en aquest butlletí informatiu, la informació de les tendències, els preus fixats i les notícies d'interès pel sector.

registri's ara ?  


L’agricultura de conservació, una manera de produir i respectar

15.07.2011

En un context on els principals costos de producció dels agricultors s’incrementen any rere any, l’agricultura de conservació es perfila com un provat, i estès model en nombrosos països, que amb l’aplicació adequada, permet als agricultors reduir les seves despeses i elevar el rendiment dels seus cultius, a més de produir constatables beneficis per al Medi Ambient. És el que es coneix com 'serveis ambientals de l’agricultura'.
L’agricultura de conservació consisteix en una sèrie de tècniques que busquen recuperar i conservar la riquesa i estructura dels sòls mitjançant la seva protecció amb cobertura vegetal, de manera que, a més, augmenten el seu contingut en matèria orgànica, es fixa carboni, es redueixen les emissions de CO2 i es reté aigua a terra, requereix l’ús de maquinària específica respectuosa amb la coberta, la rotació de cultius i un ús eficient d'insums.

Per aquest motiu, l'Associació Espanyola d'Agricultura de Conservació Sòls Vius s’ha incorporat recentment a la Plataforma, amb l’objectiu, en paraules del president d’aquesta institució, de destacar i potenciar el paper d’aquestes tècniques sostenibles.

L’agricultura tradicional i la de conservació suporten costos similars pel que fa als sistemes d’aplicació de fitosanitaris es refereix, i encara que la maquinària requerida per a la sembra directa requereix una inversió addicional, aquesta diferència de despeses es veu compensada positivament per la reducció de tasques i el menor consum de gasoil.

D’aquesta manera, mitjançant les tècniques de conservació, la utilització del tractor i de la resta de la maquinària s’optimitza, de manera que la despesa en energia i gasoil baixa notablement.

JDM



Qu? ?s   Serveis   Not?cies   Agenda   Registre   Preus representatius de la Llotja de Girona   Contacte
De dilluns a divendres, de 8:00 a 15:00 hores: Gran Via Jaume I, 46 - 17001 Girona Tel. 972418500  
Divendres, de 19:30 a 22:00 hores: Palau de Fires. Passeig de la Devesa, 34-36 - 17001 Girona Tel. 972203833  
? 2005 Cambra de Comer? de Girona   Av?s legal   llotjagirona@cambragirona.org