versi?n en Castellano 


  Esteu a: inici, noticies. Usuari no registrat    



« Juny 2026 »

La llana: de problema a oportunitat    
08.06.2026



Tot i el cop de la pesta porcina el sector es manté    
08.06.2026



Estan desapareixent 1,5 granges de boví de llet al dia    
08.06.2026



Seguirem ben proveïts gràcies a uns bons ramaders    
01.06.2026



Davant les onades de calor    
01.06.2026



Se suspenen els aranzels als fertilitzants nitrogenats, durant un any    
01.06.2026



900 milions pèrdues per la PPA    
01.06.2026



El sector de l'alimentació animal i la intel·ligència artificial    
01.06.2026



Descens de la producció espanyola de cereals    
01.06.2026







Not?cies



Infollotja 


Setmanalment trobarà en aquest butlletí informatiu, la informació de les tendències, els preus fixats i les notícies d'interès pel sector.

registri's ara ?  


És la fi de l'era dels antibiòtics?

10.01.2020

Des del descobriment de la penicil·lina, l'any 1928, fins avui, ha transcorregut gairebé un segle. En aquest temps la humanitat s'ha beneficiat d'aquesta troballa i ha anat augmentant el denominat "arsenal terapèutic" amb successives famílies d'antibiòtics de diferent espectre i estructura química.

Això ha permès salvar nombroses vides i controlar malalties que abans de disposar d'antibiòtics eren una sentència de mort. Un cop habituats a disposar d'antibiòtics va tenir lloc el que en moltes ocasions succeeix amb instruments i substàncies a disposició de l'ésser humà, el mal ús i l'abús. Es van aplicar indiscriminadament, fins i tot a processos que no eren bacterians, es van emprar sense realitzar antibiogrames previs, utilitzant antibiòtics d'ampli espectre en casos en què caldria haver recorregut a altres més específics, i es van utilitzar com a instrument "preventiu" o com "promotors de l' creixement ", en ramaderia.

Un gran despropòsit en el seu conjunt que va portar a una situació paradoxal, ja que va convertir als antibiòtics en inservibles en determinats casos. Els bacteris gràcies a una ràpida evolució genètica propiciada pel seu ràpid temps de generació, es van adaptar a una gran quantitat d'antibiòtics, resultant aquests cada vegada menys eficaços per a la seva contenció.


Jesús Domingo
08.01.2020



Qu? ?s   Serveis   Not?cies   Agenda   Registre   Preus representatius de la Llotja de Girona   Contacte
De dilluns a divendres, de 8:00 a 15:00 hores: Gran Via Jaume I, 46 - 17001 Girona Tel. 972418500  
Divendres, de 19:30 a 22:00 hores: Palau de Fires. Passeig de la Devesa, 34-36 - 17001 Girona Tel. 972203833  
? 2005 Cambra de Comer? de Girona   Av?s legal   llotjagirona@cambragirona.org