versi?n en Castellano 


  Esteu a: inici, noticies. Usuari no registrat    



« Octubre 2026 »

L'agricultura i la ramaderia com a clau per al futur de la UE    
05.10.2026



Davant la futura PAC crec important    
05.10.2026



Declaració per reforçar els sistemes agroalimentaris    
05.10.2026



Mitigar el malbaratament alimentari    
05.10.2026



La climatologia i els costos baixen les perspectivas de sembra    
05.10.2026



Benestar animal i sistema d'allotjament    
05.10.2026



Els europeus i la seva agricultura, la de la UE    
05.10.2026



Cap a la “Sembra Directa”?    
05.10.2026



Davant el debat de la futura PAC    
05.10.2026



L'home, les plantes, la nostra societat    
05.10.2026



Abans de sembra pensar: no només què, sinó amb què.    
05.10.2026



Sembra Directa: Única resposta?    
05.10.2026



El benestar animal dependrà més de la gestió de l'explotació    
05.10.2026



Caiguda històrica de la collita de patata a França    
05.10.2026



Enfront del preu a la compra pública d'aliments    
05.10.2026



Mor la pastora més longeva de Catalunya als 99 anys. Marina Vilalta. Creu de Sant Jordi    
05.10.2026







Not?cies



Infollotja 


Setmanalment trobarà en aquest butlletí informatiu, la informació de les tendències, els preus fixats i les notícies d'interès pel sector.

registri's ara ?  


Per a la gestió integral dels fems

20.02.2019

El Govern prepara mesures per a la gestió integral dels fems i purins si sobrecost addicional

El ministre d'Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha assenyalat aquest dilluns 5 al Senat que el Govern prepara un paquet de mesures destinades a la gestió integral dels fems i purins, que contribuirà a la millora mediambiental, social i econòmica, sense que suposi un sobrecost afegit en l'activitat productiva.

En resposta a una pregunta del senador Miquel Àngel Estradé i Palau, el ministre ha explicat que una correcta gestió dels purins representa una oportunitat per disminuir els costos en fertilització agrària i, en alguns casos, per a ser utilitzats com a font d'energia.

Entre les iniciatives legislatives en què treballa el Govern, Planes s'ha referit als projectes de reial decret sobre ordenació de granges porcines, de boví i avícoles, i sobre nutrició sostenible dels sòls agrícoles, més respectuosos amb el medi ambient.

Entre altres qüestions, segons ha avançat el titular del MAPA sobre la gestió integral dels fems i purins, aquesta última disposició de regular la utilització de totes les aportacions que l'agricultor pugui fer als cultius, de manera que permeti augmentar la productivitat dels sòls agrícoles, alhora que es disminueix el impacte ambiental en l'aplicació dels fertilitzants.

Entre els objectius d'aquesta iniciativa es troba la reducció d'emissions d'amoníac i l'augment del contingut de matèria orgànica del sòl per contribuir a lluitar contra el canvi climàtic.

D'altra banda, Planes ha destacat en la seva intervenció al Senat dues actuacions en aquesta matèria, com són la publicació, la primavera que, d'ajudes per a la renovació de maquinària agrícola, encara que no aquesta ocasió ia diferència de 2018 estarà oberta al conjunt de tota la maquinària i no només a la destinada a renovar la maquinària de purins, i les actuacions concretes que es posin en marxa basades en el segon pilar de la PAC.



Jesús Domingo
17.02.2019



Qu? ?s   Serveis   Not?cies   Agenda   Registre   Preus representatius de la Llotja de Girona   Contacte
De dilluns a divendres, de 8:00 a 15:00 hores: Gran Via Jaume I, 46 - 17001 Girona Tel. 972418500  
Divendres, de 19:30 a 22:00 hores: Palau de Fires. Passeig de la Devesa, 34-36 - 17001 Girona Tel. 972203833  
? 2005 Cambra de Comer? de Girona   Av?s legal   llotjagirona@cambragirona.org